Translate

wtorek, 30 grudnia 2014

Niebiesko-czerwony.

Już widzę, jak niektórzy na myśl o takim połączeniu barw otrząsają się prawie z obrzydzeniem. Zauważyłam, że zestawienie takowe bywa używane, ale jedynie w aranżacjach "dziecięcych". Tymczasem mnie od wieku dziecięcego oddzielają całe dekady poważnych beżów. Chociaż czerwonego we wnętrzach nigdy się nie wyrzekłam. Zawsza coś czerwonego, choćby poduszki, mam. Pierwsze zasłony i tapicerka mebli w domu rodziców były ciemnoczerwone. I jeszcze abażur lampki nocnej, zapalony dawał cudowną, malinową czerwień. Tata przyozdobił go sopelkami ze szklanych przezroczystych kulek i zielonych, również szklanych, sopelków. Jeszcze dziś za nim tęsknię (za tatą i za czerwonym kloszem). Czerwień w salonie daje nie tylko ciepło, ale i przytulność, o którą się jej nie podejrzewa. Wszędzie słychać tylko, że jest hot, ostra, sexy, itp a według mnie potrafi też być słodka. A świadczyć o tym mogą przepiękne desenie marokańskie i cudowny projekt tkanin obiciowych Moroso, nazwany, równie intrygująco, Sushi. Od lat siedzi mi to w głowie. Ilekroć jestem w sklepie z tkaninami zawsze szukam wzorów i co - i... nie będę się wyrażać, zatrzymaliśmy się "tapicersko" na poziomie pod tytułem miodowy welurek (nota bene moja mama też znalazła się pod jego wpływem i czerwienie zamieniła właśnie na miodek; jakby tego było mało, jadę po raz pierwszy do przyszłych teściów i tam w salonie co? - miodowy wypoczynek). O chęci przemianowania mojego narożnika na podróbę sushi już raz pisałam. Zdecydowałam wówczas, że zaniecham bezowocnych poszukiwań tkaniny i z materiałów z Ikea, sama skomponuję sobie własne, smakowite suszi, obiję go trochę patchworkowo, kilkoma różnymi materiałami. Tapicer powiedział jednak, że na często używany mebel tkanina musi mieć inną gęstość, więc narożnik nadal stoi, kiedyś sztruksowy beżowy, teraz mocno i nierówno ciemnobeżowy. Teraz myślę o pokrowcu, ale wszystkie są tak nudne, że nie tłumaczy to w żaden sposób ich wysokich cen. Ostatnio odkryłam zagłebie pięknych, włoskich tkanin, między Swarzędzem a Paczkowem, przy głównej drodze, duży salon Aris. Mają wszystko czego dusza tapicera zapragnie, mają też wybujałe wyobrażenie o cenach tych szmatek. Jestem złośliwa, bo mnie na to nie stać. Materiały są przepiękne a firma obije wszystko co chcecie i jak chcecie. Mają stronę internetową. A ja idę szukać dalej.

 a6b3b3d6fb00x388 pinterest

 0779e8b12fc32d0e390aa35fc28d9218 pinterest

 eclectic-teapots www.houzz


 Indo-Hand-knotted-Heriz-Red-Navy-Wool-Rug

 515471d48f02d56409d70be57b75fdfb pinterest

funky_spirograph_geometric_pattern_blue_red_cushion

4aaedc98c4351c57a6bb8abf96e74b79 pinterest

www.vectorstock

15-cute-round-pouf-seats

1290614610263_sushicollectionmoroso sushi


zuhairah-homeinteriordesign.blogspot

031e52b365080b31ada80847dba700e2 pinterest

4-SisterParish


www.projectnursery

03_Persian_Sultanabad_NavyRed


article-2712874-202B870200000578-198_dailymail


www.shelleybhomeandholiday

etsy

www.eshopsartoriarossi

 
sambena-leather-handbag-red-blue

amazon

blue-bedroom-decorating-ideas-www.lushome

Bramley-Red-and-Blue-www.magic-home

www.rubylane

tykwa.blogspot

urquiola

www.icanvas

apartmantheraphy

b0dadcda141fd5399dcc39a6c3d5afd7 pinterest

babeczka.blogx

Balloons-Vroom-WP-and-FB-V1_med

bat-ecl-redwhiteblue-435

bf79fc6bf9a2bac949945588f659a3b0pinterest 

www.lawenturaitalia

etsy

blog.nationaljeweler

blue and white pottery

blue-and-red-christmas-table-via-design-decor-staging

moroso-sushi-Joujou

Blue+Living+Room+tufted+couch+metal+tray+table

www.azuremagazine

blue-red-white-bedroom

www.decorpad

Sushi_Kart_Multilevel_Trolley_Lorenza_Bozzoli_for_Colé_Italia

Bramley-Red-and-Blue-FB-Chair_med

budget decorating idea

sushi carpet

dekoracje-wnetrz.blog.onet

carpet www.dailymail

christmas-vector-snowflake-birds-tree-background-red-cedar-waxwings-white-cut-paper-snow-covered-frozen-branches

colorful-textured-textiles-in-a-modern-living-room-with-red-sofa-blue-sofa-and-unique-table

lovely-minimalist-scandinavian-living-room-daily-interior-design-with-white-sofa-and-blue-red-sofa-pillow-minimalist-living-room-decoration

funky_spirograph_geometric_pattern_blue_red_decoration

funky_spirograph_geometric_pattern_blue_red_decoration

Cosy-decoration-in-red-and-blue-with-big-floral-motifs decorgallery

etsy

designindulgences

desiretoinspire

Dogs-In-Clogs-FB-Curtain-Main-Landscap_med

e42de4aaf81fe7fef106be205aa64bef pinterest

sushi


jonathan_adler_cote_d_azure_dinner_plate_th



theneotrditionalist

elle blue and red table setting blog.decordose

etsy

etsy

etsy

tkanina-carnets-andalous-fabric

stock-vector-colorful-circle-flower-mandalas-seamless-pattern-in-blue-red-and-orange-vector

faa456f3f8d12711e28180829ecfea9c pinterest



funky_spirograph_geometric_pattern_blue_red_necklace

furla-women-bag-handbag-candy-bags-ocean-blue-flame-red

furmish sushi moroso

gwyneth


sissons-paint-www.creativehomex

gold mirror


hbz-mfw-ss2015-street-style-day



 Mini+Dog+Table+Lamp+in+Blue+%26+Red www.wayfair



 moroso

 karlshuker.blogspot

 old-soul-bedroom-red-blue-www.coastalliving

 kate-abdou-moroso-living-area

 latikafestival

 lemons-red-blue-patterned-top-trousers

 Make-it-merry-www.uberartshop.blogspot