Translate

piątek, 16 stycznia 2015

"Ida" dostała dwie nominacje do Oscara, mam nadzieję, że szykują dla Agaty Trzebuchowskiej jakąś zgrabną chanelkę, lub choćby Minge, Baczyńską, czy Zienia. Wiem, że stroje nie są najważniejsze...zwykle, bo w tym temacie są najważniejsze. No może ważniejszy jest teraz lobbing. Mamy trochę Polonii w Stanach, myślę, że także takiej liczącej się, bez ich kreciej roboty zostaniemy z tekturową nominacją w łapach, więc do rozmów drodzy rodacy, przydajcie się na coś, przyznajcie się do Ojczyzny, tym bardziej, że tym razem nie leżymy na tarczy, możecie być dumni.
Zawsze uwielbiałam rysunki strojów, ilustracje mody. Uwielbiałam takie tekturowe laleczki, którym zakładało się takież tekturowe ubranka. Pamiętam, że robiłam im dziesiątki sukien i sukienek, rysowałam im różne fryzury (choć długie rozpuszczone, ciemne pukle były w przewadze) i makijaże, gdybym miała takie możliwości jakie istnieją teraz, może zostałabym stylistką. Ale co mona było zrobić z tymi naszymi pisakami w pięciu podstawowych kolorach. Potem,  gdy tata pojechał do Libii, miałyśmy dostęp do pięknych przyborów, dostawałyśmy z siostrą całe pudła kredek, porządnych metalowych opakowań z pięćdziesięcioma odcieniami, byłam w raju, ale byłam też już ciut za stara na laleczki, przynajmniej tak mi się wydawało. Cieszyły mnie o niebo bardziej rzeczywiste ciuchy przysyłane przez ojca, a w tym super sztruksy. Do dziś pamiętam zapach tych paczek, które do nas przywozili inni tatusiowie, wracający do kraju na stałe.
Teraz moje zamiłowanie do rysowania przejął i okrasił prawdziwym talentem mój pierworodny - Michał, widzę, że to właśnie będzie jego zawód, nie myśli o niczym innym, nie uczy się niczego innego, po prostu rysuje, oczywiście po tym jak odgonię go od kompa. Mój ojciec też pięknie rysował. Najlepiej wychodziły mu marynistyczne pastele. Życie kawalerskie spędził na morzu, trzy lata w marynarce i dalsze trzy lata w handlowej . Miałam nadzieję, że na emeryturze będzie mógł poświęcić trochę czasu na prawdziwe obrazy, niestety na swojej pół rocznej rencie, po operacji amputacji większej części płuc, w wyniku zaawansowanego raka, nie palił się do sztalugi, nie sięgał nawet po swoje dwie talie kart do pasjansa, zapadał się gdzieś, skąd nie dało się Go już wydobyć.
Wracając do oscarów, serio myślę nad funduszem dla naszych aktorek, którym przychodzi reprezentować nasz kraj na czerwonym dywanie. Ściepa narodowa byłaby przegięciem i hańbą raczej, ale już jakiś fundusz, czy fundacja bardzo by pewnie pomogła. Nie żartuję, rozumiem, że żaden normalny człowiek, nie wydaje na jednorazową suknię sumy równej średniej klasy limuzyny lekką ręką, nawet jeśli go stać, mam taką nadzieję, wierzę w humanizm. Nie wypada jednak pojechać na galę w obuwiu domowym, coś więc trzeba przedsięwziąć. Gdybym była taką Baczyńską, Trzebuchowska miałaby już sypialnię zawaloną moimi prototypami, takie okazje zareklamowania się są nie do przecenienia, jak sądzę. Telewizję "E" nic innego jak marki nie będzie obchodzić.
Rozmarzyłam się i bezczelnie wybrałam dla siebie parę modeli Haute Couture, które chętnie przymierzyłabym (oczywiście będąc u szczytu formy, czyli spoko piętnaście lat temu) i przy okazji eksponuję cudowne modowe ryciny sukien, które niekoniecznie mi się podobają, ale są pięknie wyrysowane:

 Christian-Dior-show-Paris-Fashion-Week-www.style2klik-39



carey-mulligan-great-gatsby-premiere-cannes-dress-christian-dior-pale-pink-fashion-illustration-style-2013-2014-red-carpet

 Zuhair-Murad-Haute-Couture-Dresses-Paris-fashion-week-Dressesdresses-fabrics-Zuhair-Murad-Dresses-Red-Dresses

Zuhair-Murad-Haute-Couture-Dresses-Paris-fashion-week-Dressesdresses-fabrics-Zuhair-Murad-Dresses-Fashion-Show-Dresses-2015-04



10236-domergue-1937-evening-gown-fashion-illustration-hprints-com

elie saab spring 2014

Oscar de la Renta Spring 2015 Runway by cool chic style fashion



Western-Dress-For-Women-2014-By-Oscar-De-La-Renta--New-Party-Wear-Dresses

chanel (coś takiego mogła założyć Trzebuchowska na Złote Globy, jeśli ten styl preferuje)

belldora


elie-saab-couture-fall-winter-2014-2015-dress-gown-fashion-style-runway-collection-6-black

Haute-Couture-2015-Zuhair-Murad


dior


 Christian-Dior-Haute-Couture-SpringSummer-2013-03

 Haute-Couture-2014-2015-Julien-Fournie


dior 1949

 zuhair murad www.uberchicmichi

 untitled2 elie saab 2014

 yellow evening gown lanvin

 Tulle_Lady_1 pandora collection

 Haute_Couture_SpringSummer_14_Ulyana_Sergeenko_cover

 herrera 2013

 EMERALD valentino

dolce&gabbana

 Oscar de la Renta Spring 2015 Runway by cool chic style fashion 

phpThumb_generated_thumbnail

fashion illustration pink feather dress

fashion-illustration-for-dolce-and-gabbana-fw14

oscar-de-la-renta-resort-2015

Rihanna-Navy-Blue-Ball-Gown-font-b-Dress-b-font-Spring-2015-Haute-font-b-Couture


How-to-Draw-Dresses-Step-by-Step-Fashion


 2014-Sale-Top-Fasion-Ashi-Studio-Saudi-Arabia-font-b-Gown-b-font-font-b-Feather

simply_luxurious_loving_life

Valentino-Fashion 2015





 ralf&russo 2014 2015

 pippa-mcmanus-dolce-and-gabbana-fall-2013


 GIAMBATTISTA-VALLI-HC-Spring-2014-fashiondailymag-sel-25GIAMBATTISTA-VALLI-HC-Spring-2014-fashiondailymag



 Haute-Couture-02


oscar de la renta



Giambattista-Valli-Haute-Couture-Spring-Summer-2014-Collection

elie-saab-2012-2013-haute-couture-collection



studio-fantasma-dolce-and-gabbana-spring-2013

 Abed Mahfouz SpringSummer 2012 Haute Couture Collection 

 Ashi-Studio-Saudi-Arabia-font-b-Dress-b-font-Feather-font-b-Short-b-font-Front

 elie saab

roberto-sanchez-fashion-illustration-dolce-gabbana