Translate

czwartek, 19 marca 2015

Jak nosić czerń? A raczej - jak lśnić w czerni?

Sposób jest prostszy niż się wydaje. Zwyczajnie trzeba lubić czarny kolor. Dochodzi wtedy bez kłopotów do rodzaju symbiozy, czerń bardzo wdzięcznie odwzajemnia ofiarowane jej uczucie. Wystarczy mi jeden rzut oka, żeby wiedzieć, czy ktoś kocha czerń, czy tylko traktuje ją jak bezpieczny wybór, a takich ludzi bez właściwości jest niestety bez liku. Kiedyś czerń należała do moich ulubionych barw i było jej bardzo dużo w mojej szafie. Dobrze w niej wyglądałam, poza tym taka monochromatyczność dawała mi niezwykłą łatwość w dobieraniu rzeczy, w kompletowaniu garderoby a nawet po prostu w ubieraniu się. Wszystko zmieniło się, gdy umarł mój tata, nosiłam żałobę przez rok, bo tak chciałam, ale po upływie tego czasu nie mogłam już na czerń patrzeć. I stało się, ona także nie chciała już dobrze na mnie wyglądać. Potem przyszedł jeszcze czas na żałobę po babci, po mamie i ostatnio po teściu. I choć nie traktowałam jej już tak ortodoksyjnie jak pierwszej, to i tak ostatecznie większość czarnych rzeczy usunęłam z zasięgu wzroku. Gdy zachorowała moja mama, wpadłam w rodzaj zabobonnego strachu, w ogóle nie zakładałam czarnych rzeczy, żeby "nie wywoływać wilka z lasu". I tak mi zostało, czarne rzeczy kupuję opcjonalnie, ale coraz częściej uświadamiam sobie, że tęsknię za tym lśnieniem jakie mi dawały. To zresztą zadziwiające, że taki kolor - nie kolor, może tak ubarwić osobowość, dodać charakteru, wydobyć piękno. Teraz przekonuje się o tym mój starszy syn, który przechodzi okres fascynacji Skrillexem i istnieje dla niego tylko ten jeden kolor.
Do kwestii nie noszenia czerni na skutek długotrwalej żałoby dołączyła sprawa linienia naszej braci sierściuchów. Choćby nie wiem jak się starać i tak po wyjściu z domu okazuje się, że czarne ubranko nie jest znów takie zupełnie czarne. Doszło do tego, że w torebce noszę wałek z taśmą klejącą i się wałkuję, przed wyjściem do ludzi.
Nie mniej jednak czerń pozostała dla mnie synonimem eleganckiej prostoty i uwielbiam patrzeć np na Włoszki, które potrafią nosić ją nawet w czterdziestostopniowym upale (nie zawsze w ów prosty sposób, ale zawsze pięknie).

 brooklyn zanita www.bingbangpouf

 Dolce%2BGabbana%2BMilan%2BFashion%2BWeek%2BWomenswear

 carvela kurt geiger tara

 baby-boys-clothes

 6e005460809ca1d8ee7c242a632f4c4b pinterest


chanel iman


Dornbracht_Soap_www.jessefrohman


beautiful-beauty-black-and-white-brown-hair-brunette-dark-www.chickensmoothie


Girl-Download-Pictures-Brunette-With-Fringe-Hairstyle-Dancing-Black-Hair

 Li Xiao Xing - Ralph Lauren Black Label, Spring 2014 - www.asianmodelsblog.blogspot

 Liu Wen - La Perla, Fall Winter 2014 - www.asianmodelsblog.blogspot

 Phoebe-Tonkin---2013-Zanita-Morgan-Shoot

 www.archiproducts

 www.lightinthebox

 neil_unique_sci_fi_ceiling_dining_vintage_lamp_custom_black_www.delightfull

 www.carlygoogles.blogspot

 phoebe-tonkin-the-originals-season-1-promo-photos_www.celebmafia

 liya kebede

 Li Xiao Xing - Ralph Lauren Black Label, Spring 2014 - www.asianmodelsblog.blogspot.jpg

 lagent-by-agent-provocateur-blackgold-bra-zanita-darted-underwire

 bathroom-wondrous-hgtv-bathroom-remodeling-ideas-with-oval-bathtub-with-black-detail-under-the-big-black-pleated-cone-lamp-shade-also-wonderful-herringbone-parquet-tiles-design-ideas-top-hgtv-bathroo

 lagent-by-agent-provocateur-midnight-bra-zanita-moulded-plunge

 Li Xiao Xing - Ralph Lauren Black Label, Spring 2014 - www.asianmodelsblog.blogspot.jpg

 Natalie

 tara_black_back www.lindy-bop

 www.fashiondays

 www.stylebyasia

 zanita-www.garypeppergirl

 www.fashioneditiorials

 tumblr_lvwy2lNdAc1qfrgiso1_500

 nordstrom_mens_shop_daily_blog_shot_of_the_day_all_black_zanita_the_thread www.blogs.nordstrom

 MId_Century_6-Arm_Ceiling_Lamp1_grande www.blackroosterdecor

 Ling Tan - (China) Modern Weekly 2010 - www.asianmodelsblog.blogspot

 la-perla-spring-2014-liu wen www.fashiongonerouge

 eternal fashion.telegraph

 Evangelina

 bootlovers.typepad

 unique-and-modern-laptop-chair www.unbrandeddesigns

 lefashionimage.blogspot

 look-of-the-day-dolce-and-gabbana-fall-winter-2014-2015-womenswear-collection-macrame-net-dress-horizontal

 www.crescala, item m6 spring 2015



 The+Locals+in+Paris

 static.squarespace.com

 static.squarespace.com4

 lesdoit-bershka-fiesta-otono-invierno

 vestidos-marks-and-spencer-otoo-invierno-2013 www.modalia

 black-ceiling-fans-with-light