Translate

środa, 23 września 2015

Cebulove.

 floriade-bulbs-container www.canadiangardening



Jeśli ktoś chce się cieszyć takim widokiem i wiosenną dekoracją swojego otoczenia musi już teraz  o tym pomyśleć. Wybrać gatunek cebulaka i kupić bardzo, bardzo dużo cebulek.
A potem do roboty.
Ja swoje cebule już posadziłam, wczoraj. W tym roku hiacynty, w większości niebieskie, połączyłam z białymi pachnącymi rajsko narcyzami. A do dużej donicy, 40 cm, trafiło 100 cebul białych i czerwonych tulipanów, hiacyntów, anemonów, białych narcyzów i czosnków neapolitańskich.
Teraz poluję  na cebule czosnku ogromnego. Nie przepadam natomiast za żonkilami i innymi kurczakowo żółtymi kwiatami.
Wybieram dla ogródków cebulowych donice, bo łatwiej i taniej zagospodarować nimi mniejsze powierzchnie. Mój dziadek Władek sadził co jesień tysiące tulipanów pod ogromną czereśnią. Zaopatrywał w wiosenne kwiaty całą rodzinę a i tak zostawało ich dość, żeby jego ogród był najpiękniej ukwieconym w okolicy. Wymagało to jednak zbyt dużego jak na mnie wysiłku, samo przekopanie twardej ziemi pod drzewem było dla starego człowieka wyczynem, nie wiem jak sobie radził i dlaczego jego zięciowie nie brali w tym czynnego udziału (to znaczy doskonale wiem, jeden zbyt często zaglądał do kieliszka a drugi do kieszeni dziadka, tym pierwszym był mój tatko a drugim wujcio Paweł). Tak czy inaczej i fizycznie, i finansowo, nie stać mnie na zapełnienie roślinami cebulowymi całego ogrodu, więc wybrałam donice, które zawsze można przenieść a gdy kwiaty przekwitną po prostu schować, żeby omdlałe liście nie psuły doznań estetycznych.

3c6001f3f885cf251a6923bbf95de84c pinterest 

 gardening-graphics www.telegraph

 LayeredPot www.bents

 www.99roots

 www.gravelmaster

 www.sundancegardens

BeershebaBloomsByJaneBaldwinRevd www.oldhousegardens

 Grape-Hyacinth www.florencefinds

tulip rococo www.sarahraven

www.deborahsilver

www.magic-photographer

www.telegraph

daffodil-flowers www.onehundreddollarsamonth

Kennemerend_Crocus pots

tulips-how-to-plant-in-pots www.flowers-plants-gardening-advice

 www.nurseryplants

 www.thegreenthumb20.wordpress

 www.whichfordpottery

 landscaping-ideas-with-spring-flowers-the-beauty-of-tulips-www.avso

 tulips-in-containe www.telegraph

 www.gardeningwithindoors

 www.oregonlife



www.gardeningwichfordpotttery.blogspot