Translate

środa, 30 października 2013

Uważaj, żeby nie poczuć się panem świata...(Coldplay, Viva la vida)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhJSbYVGe_NO7AxrX6yUeeXQVvGaDeclV1qyi4KyMmDTePaBP00smBFWS6UZJNS2Wora8kkAJWhoP8gDmX5uPo0z-L68IJbPjZtrcEcyNy0bW1TeZysokLa2w8-5ArDVomi9BUtv8ixGhvT/h120/king-of-the-air.jpg

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0IKw1mzfe7WWdArXTJtoAH6aSWDKBZxh0Eeq-jOw7N06wu677uqn538G3zwWTKLZkPyUDmNneWo_vQnhruiLe3wiE51XdIfQNVp8mcfpnRrsTbwvta3go3fpTdZRmV-XUHVxUHNN13fW1/h120/obama-putin.jpg


Dlaczego, gdy jakąś sprawę doprowadzimy do końca, gdy coś nam się uda, tak łatwo przychodzi nam poczuć się panami świata? Cudownie śmieszny jest ten gest rozpiętych ramion, w wykonaniu było nie było, człowieka a raczej małego człowieczka. Tak łatwo i z taką ochotą, dumą a czasem pychą rozpościeramy nasze ramiona, gdy wydaje się nam, że nadeszła chwila zwycięstwa, sławy, potęgi, szczęścia.  Myślę sobie dlaczego ten gest nie przyszedł tak łatwo i naturalnie prawdziwemu Panu Świata? Dlaczego Jego ramiona musiały podtrzymywać w geście triumfu gwoździe wbite w nadgarstki? Pewnie wiedział, że bycie Panem Świata to zadanie i raczej ciężar niż porywająca radość....Nie spieszmy się z gestami triumfu, władza każdego człowieka potrafi wyprowadzić na manowce, tylko nie każdy zdaje sobie z tego sprawę.




Viva La Vida

I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning I sleep alone
Sweep the streets I used to own

I used to roll the dice
Feel the fear in my enemy's eyes
Listened as the crowd would sing
Now the old king is dead long live the king
One minute I held the key
Next the walls were closed on me
And I discovered that my castles stand
Upon pillars of salt and pillars of sand

I hear Jerusalem bells a-ringing
Roman cavalry choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield

Missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
Once you'd gone there was never
Never an honest word
And that was when I ruled the world

It was a wicked and wild wind
Blew down the doors to let me in
Shattered windows and the sound of drums
People couldn't believe what I'd become
Revolutionaries wait
For my head on a silver plate
Just a puppet on a lonely string
Oh who would ever want to be king?

I hear Jerusalem bells a-ringing
Roman cavalry choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
I know St Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world

Hear Jerusalem bells a-ringing
Roman cavalry choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
I know St Peter won't call my name
Never an honest word

But that was when I ruled the world
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjND46Yw6OdiOwFdQoNEs3gOo6_lIXanJsPcu-OsiE4Mu_N5fqs46xKOj7mxhL8GNYSrfBjkTm_pIxm0jNzXNTHVP_k432aHeh7X1mIAD5rGm49Q6OeOEdNCr9Xci3T76mfCZgt2qETI66z/h120/a3oQO+www.teamliquid.jpg


Przyzwyczajony byłem do rządzenia światem
Morza rozstępowały się gdy wypowiedziałem słowo
A teraz rano śpię samotnie,
zamiatam ulice, które zwykłem posiadać

Przyzwyczajony byłem do rzucania kośćmi
czułem strach w oczach moich wrogów
Słuchałem, jak tłum śpiewa:
"Umarł król, niech żyje król!"
W jednej chwili ściskałem klucz,
a zaraz potem drzwi były dla mnie zamknięte.
I odkryłem, że moje zamki stoją na filarach zbudowanych z soli i piasku.

Słyszę, jak biją jerozolimskie dzwony,
Jak śpiewają rzymskiej kawalerii chóry,
Bądź moim lustrem, moim mieczem i tarczą
Moimi wysłannikami na obcej ziemi
Z jakiegoś powodu, którego nie potrafię wyjaśnić,
Jak już raz tam trafisz, to już nigdy nie usłyszysz żadnego szczerego słowa.
I tak było kiedy to ja rządziłem światem.

To był ten grzeszny i dziki wiatr,
Wyważył drzwi by pozwolić mi wejść,
Rozbił okna i rozwiał dźwięk bębnów,
Ludzie nie mogli uwierzyć czym też się stałem.
Rewolucjoniści czekają
Na moją głowę na srebrnym talerzu
Zwykła kukła na pojedynczym sznurku
Och, któż by chciał zostać królem?

Słyszę, jak biją jerozolimskie dzwony,
Jak śpiewają rzymskiej kawalerii chóry
Bądź moim lustrem, mieczem i tarczą
Moimi wysłannikami na obcej ziemi
Z jakiegoś powodu, którego nie potrafię wyjaśnić,
Wiem, że Święty Piotr nie wywoła mojego imienia
Nigdy nie powiedziałem szczerego słowa
Ale to było, gdy rządziłem światem.

ooooo ooooo ooooo oooooo ooooo

Słyszę, jak biją jerozolimskie dzwony,
Jak śpiewają rzymskiej kawalerii chóry,
Bądź moim lustrem, mieczem i tarczą
Moimi wysłannikami na obcej ziemi

Z jakiegoś powodu, którego nie potrafię wyjaśnić,
Wiem, że Święty Piotr nie wywoła mojego imienia
Nigdy nie powiedziałem szczerego słowa
Ale to było, gdy rządziłem światem.



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi2FPtpat2Jb6F0XgQmLgF2VQ_A95AyYtOPL-1YQcki7XFVQkPwHOlVf5GxZtfejiuvy2vy53NQQLqmBFOngHVdr5j-hidE0mrJDv0OG9JMMDIzU3zRfa0KJL66MGdN7V15DDvYhcWxAXVW/h120/PA-13865184-390x285+www.thescore.jpg

Autor tekstu:
Guy Berryman, Jonny Buckland
Edytuj metrykę
Kompozytor:
Will Champion, Chris Martin
Rok powstania:
2008
Wykonanie oryginalne:
Coldplay
Covery:
One Direction, Cher Lloyd, Taylor Swift, Lady Gaga, The Wanted, Ivy Quainoo
Płyty:
Viva La Vida Or Death And All His Friends (12.06.2008)
Ciekawostki:
W roku 2008 słynny gitarzysta Joe Satriani oskarżył grupę Coldplay o plagiat. Oznajmił on, że utwór Viva La Vida zawiera duże części jego utworu If I Could Fly pochodzącego z roku 2004. Ostatecznie w roku 2009 zawarto porozumienie pozasądowe. Wokalista grupy Coldplay Chris Martin utrzymywał, że melodia przypadkowo jest niemalże identyczna. Po ugodowym załatwieniu pozasądowym Joe Satriani przeznaczył całą kwotę na cele charytatywne.




https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgOLT2aaOoY-6dMDSL6npPyq5kQQbnNDk-smC3s9S2B1IdS1UUlfe_CdEpFIgTNCUuOwQY2bULD7-Nw0zgUYQU5T2sCnRdjZr1uSMrYGeTSDJjmjhcstsIlwZzlPTlC2PZTwPtwXL-pnMPH/h120/wadsworthfamilyhawaiianadventures.blogspot.jpeg

http://www.tekstowo.pl/piosenka,coldplay,viva_la_vida.html



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh2bPp2qXYfwZsx2_lrjeD7cfTA2sHaUrLQziXpAncVZEwUVRU9JgWW-fuwxPLFXUWBqrsIrbz177_gFlPyIv71vqu8atsL7mOUDY5W0X-rwLrPWPfeGh1nO90H3k_g7hbN7BusP6O70Ryj/h120/rio_jezus.jpg


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiDXyhEZT0Q1HDV1JCnrn_JedYbupSMpgjuDcoc3hF3SEqeFitlwouKbf0_0pnbgXP9s_Me4k6rbLJQHbXNIvH7p2abSmtfI2PdFo7whbvw_bQ9JmVsl014Wa2-t2MJm965vS6TpbizmN28/h120/nosko-krzyz.jpg