Translate

poniedziałek, 15 grudnia 2014

Ogłoszenie dla Piły i okolic!! Przedszkole "Ogród Montessori" otwarło swe podwoje.

Jeśli mieszkasz w Pile, lub najbliższej okolicy, masz dziecko w wieku przedszkolnym i rozważasz różne przedszkolne opcje - polecam "Ogród Montessori" .  Przedszkole to jest spełnieniem marzeń i wizji o placówce doskonałej pani dyrektor mgr Anny Mondry. Jest to miejsce wypieszczone, piękne a będzie jeszcze piękniejsze, bo spełnione marzenia zrodziły kolejne i planom nie ma końca. Jest to miejsce stworzone przez kobietę, która całe swoje życie przepracowała z dziećmi, tymi zdrowymi, i tymi specjalnej troski. Od podszewki poznała zawód przedszkolanki i problemy naszych kilkulatków. Swoje doświadczenia postanowiła wykorzystać tworząc od zera placówkę, która według idei Montessori, wszystko opiera na głębokim szacunku dla każdej istoty ludzkiej z tymi małymi na czele. Polecam to przedszkole, bo znam panią dyrektor osobiście osiemnaście lat. Ania jest moją szwagierką, dlatego wiem, że można jej zaufać i powierzyć Wasze szczęścia największe. 


Maria Montessori (ur. 31 sierpnia 1870 w Chiaravalle, zm. 6 maja 1952 w Noordwijk aan Zee w Holandii) – włoska lekarka, twórczyni systemu wychowania dzieci zw. metodą Montessori.
Metoda ta kładzie nacisk na swobodny rozwój dzieci. Przeciwstawia się systemowi szkolnemu, tłumiącemu aktywność dzieci, którego symbolem była dla Marii Montessori „szkolna ławka”. Montessori uważała, że głównym zadaniem pedagogiki jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci, umożliwianie im wszechstronnego rozwoju fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego. Odkryła także zjawisko polaryzacji uwagi u dzieci. W 1907 otworzyła przedszkole Casa dei Bambini (pol. Dom Dzieci).
Była szesnastą kobietą-lekarzem we Włoszech. wikipedia

 
Metoda Montessori wywodzi się od badań nad dziećmi z problemami psychicznymi, ale później została rozszerzona na badanie edukacji dla wszystkich dzieci. Montessori twierdziła, że jej metoda stosowana w pracy z niepełnosprawnymi ludźmi była także stymulująca, gdy była stosowana w edukacji normalnych dzieci. Według Montessori dziecko jest określone jako kompletny byt, zdolny do rozwijania twórczej energii i posiadający predyspozycje moralne (np. do miłości), które to cechy zostały zduszone przez dorosłych.
Podstawową zasadą musi być wolność ucznia, ponieważ tylko ona wyzwala kreatywność dziecka obecną w naturze. Z wolności powinna zrodzić się dyscyplina. Zdyscyplinowana jednostka jest w stanie kontrolować się sama i przystosować się do zasad obowiązujących w życiu. Okres dzieciństwa jest okresem ogromnej kreatywności, jest to etap życia, w którym umysł dziecka chłonie cechy otoczenia i przyswaja je. Dzięki ideom Montessori zmieniło się wiele zasad pedagogicznych obowiązujących w pierwszych latach dwudziestego wieku. Dzieci miały nauczyć się dbać o siebie i były zachęcane do podejmowania własnych decyzji.
Montessori opracowała wszystkie swoje zasady pedagogiczne bazując na konstruktywnej krytyce naukowej psychologii.
Maria Montessori określa dziecko jako duchowy embrion, u którego rozwój psychiczny jest związany z rozwojem biologicznym. W rozwoju psychicznym istnieją okresy, w których dzieci mają większą możliwość rozwijania specjalnych talentów. wikipedia